ERA Contour bouwt, ontwikkelt, renoveert en verduurzaamt woningen. Hierbij draait het allemaal om woongeluk. Gelukkige bewoners die fijn leven in sterke buurten.
Wij vroegen aan Alicia Cardoso (coördinator wonen) hoe zij de samenwerking met Agressiebeheer heeft ervaren. Lees hier haar verhaal.
Hoe is ERA Contour met Agressiebeheer in contact gekomen en wat was jullie concrete vraag?
Één van onze opdrachtgevers had onlangs de training bij Agressiebeheer gevolgd. Zij waren hier zó enthousiast over, dat wij direct interesse hadden. Ook omdat we zelf veel bezig zijn met agressie, en hoe we hier het beste mee om kunnen gaan.
Hoe verliep de kennismaking en het proces van offerte en voorbereiding?
Ik heb een mail gestuurd naar Agressiebeheer en kreeg direct een telefoontje van Michael. Hij vroeg me wat achtergrondinformatie over ons werkgebied maar ook over onze organisatie en wat we wel en niet in huis hebben, bijvoorbeeld qua protocollen. Na het uitbrengen van de offerte en ons akkoord hierop, had ik contact met de vriendelijke dames van de backoffice die alles samen met mij inplanden. Dit verliep prima en makkelijk.
Welke medewerkers hebben de training gevolgd?
Agressiebeheer heeft een agressietraining verzorgd voor onze wooncoaches (bestaande bouw en een aantal nieuwbouwers) die veel te maken hebben met weerstand, moeilijke gesprekken en agressie. Zij komen veel bij mensen thuis, vaak ook alleen, en hebben behoefte aan het stellen van grenzen. Voor zichzelf en voor onze opdrachtgever (waar we altijd graag het uiterste voor willen doen, maar dit moet wel redelijk blijven). De wooncoaches waren allemaal ontzettend enthousiast, voelde zich heel veilig en hebben écht wat gehad aan de training.
Momenteel staat er een training ingepland voor onze uitvoerders. Ook fijn dat Agressiebeheer mee wilden denken door deze in 2 dagdelen te geven, omdat zij lastig 1 hele dag van het werk kunnen zijn.