In deze training leer je omgaan met agressie in een professionele context. Je leert praktische technieken toe te passen om zelf rustig te blijven. Om te allen tijde boven de situatie te blijven staan en het gedrag van de ander snel te kunnen ‘lezen’. Zo bepaal je snel wat de ander nodig heeft. Eenvoudige maar doeltreffende gesprekstechnieken zet je vervolgens in om specifiek gedrag om te buigen of juist te begrenzen.
Dagdeel 1:
〉 Agressie: Uitgangspunten professioneel omgaan met agressie
〉 Vormen: Frustratie-, instrumenteel-, willekeurig gedrag
〉 Organisatienorm: Wat vinden we grensoverschrijdend gedrag?
〉 Spanning: Hoe werkt spanning en wat gebeurt er dan met mij?
Dagdeel 2:
〉 Zelfcontrole: Fysieke- en mentale technieken om rustig te blijven
〉 Contact maken: Inleven, verplaatsen, de kern boven krijgen
〉 Begrenzen: Opties bieden, consequenties aangeven, afronden
〉 Veiligheid: Veilig op huisbezoek/ veilig in de spreekkamer
Deze training is voor professionals met klantencontact die tijdens hun werkzaamheden met agressie & geweld te maken kunnen krijgen.
Afhankelijk van je organisatie, totale deelnemersgrootte of specifieke doelstellingen is het mogelijk om qua functies gelijke of juist gemixte trainingsgroepen samen te stellen. Verdieping of verbreding: net wat jullie graag willen. We bekijken graag samen met je naar onze mogelijkheden.
Deze training is (zoals al onze trainingen) actief van opzet en bestaat uit een mix van onderwijsleergesprekken, individuele- en subgroepopdrachten, voorbeeldsituaties/-simulaties door een professionele trainingsacteur. Bij ons geen saaie powerpointpresentaties maar energieke trainers en acteurs met ervaring en passie voor het vak!
Deze training bestaat totaal uit 2 dagdelen. Op verzoek is het mogelijk om de training in te korten (workshop) of uit te breiden met een terugkomdag(deel).
De maximale groepsgrootte bedraagt 10 personen. Zodoende kunnen wij iedereen voldoende individuele aandacht geven.
Deze training is altijd gebaseerd op maatwerk. Dat betekent dat wij onze voorbeelden en casuïstiek afstemmen per trainingsgroep en zelfs op de individuele deelnemer. Wij richten ons altijd op situaties die reëel gezien kunnen voorkomen binnen jouw organisatie.
Voorafgaand aan de training ontvangen alle deelnemers een uitnodiging met praktische en inhoudelijke informatie over de training en is het mogelijk om vooraf contact op te nemen met onze trainer (indien gewenst).
Nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Neem gerust contact op om je wensen te bespreken.