Omgaan met agressie (basis)

Omgaan met agressie (basis)
Omgaan met agressie (basis)

1 op de 3 werknemers in Nederland krijgt te maken met agressie. (bron: CBS/TNO) Het leren hanteren van diverse vormen van agressief gedrag is voor vele professionals inmiddels dus een onmisbare basisvaardigheid geworden.

  • Incompany maatwerktraining
  • Professionals met klantencontact
  • 2 dagdelen
  • Op locatie van opdrachtgever
Type:
incompany maatwerk
Duur:
2 dagdelen
Investering:
op aanvraag
Locatie:
bij opdrachtgever

In deze training leer je omgaan met agressie in een professionele context. Je leert praktische technieken toe te passen om zelf rustig te blijven. Om te allen tijde boven de situatie te blijven staan en het gedrag van de ander snel te kunnen ‘lezen’. Zo bepaal je snel wat de ander nodig heeft. Eenvoudige maar doeltreffende gesprekstechnieken zet je vervolgens in om specifiek gedrag om te buigen of juist te begrenzen.

Dagdeel 1:
Agressie: Uitgangspunten professioneel omgaan met agressie
Vormen: Frustratie-, instrumenteel-, willekeurig gedrag
Organisatienorm: Wat vinden we grensoverschrijdend gedrag?
Spanning: Hoe werkt spanning en wat gebeurt er dan met mij?

Dagdeel 2:
Zelfcontrole: Fysieke- en mentale technieken om rustig te blijven
Contact maken: Inleven, verplaatsen, de kern boven krijgen
Begrenzen: Opties bieden, consequenties aangeven, afronden
Veiligheid: Veilig op huisbezoek/ veilig in de spreekkamer

Deze training is voor professionals met klantencontact die tijdens hun werkzaamheden met agressie & geweld te maken kunnen krijgen.

Afhankelijk van je organisatie, totale deelnemersgrootte of specifieke doelstellingen is het mogelijk om qua functies gelijke of juist gemixte trainingsgroepen samen te stellen. Verdieping of verbreding: net wat jullie graag willen. We bekijken graag samen met je naar onze mogelijkheden.

 

Deze training is (zoals al onze trainingen) actief van opzet en bestaat uit een mix van onderwijsleergesprekken, individuele- en subgroepopdrachten, voorbeeldsituaties/-simulaties door een professionele trainingsacteur. Bij ons geen saaie powerpointpresentaties maar energieke trainers en acteurs met ervaring en passie voor het vak!

Deze training bestaat totaal uit 2 dagdelen. Op verzoek is het mogelijk om de training in te korten (workshop) of uit te breiden met een terugkomdag(deel).

De maximale groepsgrootte bedraagt 10 personen. Zodoende kunnen wij iedereen voldoende individuele aandacht geven.

Deze training is altijd gebaseerd op maatwerk. Dat betekent dat wij onze voorbeelden en casuïstiek afstemmen per trainingsgroep en zelfs op de individuele deelnemer. Wij richten ons altijd op situaties die reëel gezien kunnen voorkomen binnen jouw organisatie.

Voorafgaand aan de training ontvangen alle deelnemers een uitnodiging met praktische en inhoudelijke informatie over de training en is het mogelijk om vooraf contact op te nemen met onze trainer (indien gewenst).

Nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Neem gerust contact op om je wensen te bespreken.

Deelnemers leren:

  • Gedrag lezen: o.a. frustratie- en instrumenteel gedrag
  • Organisatienorm: Wat vinden we samen grensoverschrijdend?
  • Zelfcontrole: Fysieke- en mentale technieken om rustig te blijven
  • Contact maken: Inleven, verplaatsen, de kern boven krijgen
  • Begrenzen: Opties bieden, consequenties aangeven, afronden
  • Veiligheid: Veilig op huisbezoek/ veilig in de spreekkamer

Meer weten over deze training?

Neem contact met ons op:
013-203 24 88

Zo doen we dat

Onze werkwijze

Voordat we met de training starten leren we jullie organisatie graag eerst kennen. Dat kan in een persoonlijk gesprek waarin we graag horen hoe jullie aanpak van agressie momenteel verloopt, welke wensen/behoeften er zijn voor de training en wie de training gaat volgen. Op basis van deze informatie ontwikkelen wij de training op maat en per doelgroep!

Nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Neem gerust contact op om je wensen te bespreken.

Referenties

Cursisten over deze training

Wij kunnen je wel proberen te overtuigen hoe impactvol onze trainingen zijn, maar wie kan dat nou beter vertellen dan een deelnemer zelf? Hierbij een greep uit de reacties die we na afloop van deze training van deelnemers ontvingen.

Vraag advies op maat
  • gemivasvggroep1.jpg
  • ARAG_Logo_2016.png
  • WoCom_zonder_payoff_CMYK.jpg
  • Logo_Wonen_Limburg.jpg
  • logo-voscapelle.png
  • bazaltwonen_logo.jpg-960x520-a1a61.jpg
  • Woonmeij_logo-m.png
  • Logo_QuaWonen.jpg
  • Logo-wooninc.png
  • antares.png
  • klantcase-gemeenteweert.jpg
  • Logo-gemeente-Goes-RGB.jpg
  • logo_ons_huis_apeldoorn.png
  • klantcase-centramed.jpg
  • logo_maas_international.png
  • logo_thuis.jpeg
  • logo_thuisvester.jpg
  • era-contour-logo.jpg
  • Logo_laurentius.png
  • Logo-gemeente-eindhoven.jpg
  • logo-KW.jpg
  • klantcase-woonpartners.jpg
  • logo_mooiland.png
  • logo_dela.png
  • logo_trivire.png
finger-2956974 Omgaan met agressie (basis) - Agressiebeheer

Een maatwerk antwoord op iedere vraag

Waar kunnen we je mee helpen?

Je kunt bij ons terecht met al je vragen over de aanpak van agressie in jouw organisatie. Vul onderstaand contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Met welke naam mogen we jou aanspreken?
We vragen om je e-mailadres, zodat we je kunnen bereiken om je vraag beantwoorden.
Vul een juist telefoonnummer in
Vanwege de wet AVG moeten we je expliciet vragen om akkoord te gaan met onze privacyverklaring.