Centramed

Centramed
Centramed

Centramed is een onderlinge waarborgmaatschappij en deskundig in medische aansprakelijkheid. Centramed werkt zonder winstoogmerk en met hart voor de betrokken zorgverleners én patiënten.

Hoe is Centramed met Agressiebeheer in contact gekomen?

Ik heb Michael en Coen leren kennen bij een eerdere werkgever. Zij werkten toen nog niet voor zichzelf maar deden al wel wat ze nu ook doen; met kennis van zaken en ervaring uit de praktijk mensen trainen in het omgaan met grensoverschrijdend gedrag. Toen we bij Centramed dit onderwerp op de agenda hadden staan was er eigenlijk maar één partij die ik daarvoor in gedachten had.

Hoe verliep het proces van offerte uitbrengen en de periode daarna?

Nadat ik Michael had benaderd met de vraag of hij samen met zijn mensen onze medewerkers van de afdeling schade wilde komen trainen was vrij snel de eerste afspraak gemaakt. Michael en Coen zijn kennis komen maken en hebben op basis van onze vraagstelling een voorstel opgesteld dat bestond uit begeleiding bij het opstellen van een agressieprotocol, het trainen van de medewerkers en van het MT. Deze drietraps raket is erg belangrijk om te zorgen dat waar je de mensen voor traint ook vast is gelegd in beleid met afspraken en procedures en interne commitment. Medewerkers moeten zich gesteund voelen in het feit dat ze hun grenzen kunnen aangeven en dat er wordt gehandeld naar de afspraken die worden gemaakt.

Welke diensten heeft Agressiebeheer voor jullie verzorgd?

Agressiebeheer heeft ons begeleid bij het opstellen van het agressieprotocol met bijbehorende procedures, heeft trainingen verzorgd voor het omgaan met grensoverschrijdend gedrag, het omgaan met verwarde personen en ook de opvang en opvolging van incidenten voor leidinggevenden.

Resultaten:

  • Medewerkers voelen zich zekerder en veiliger
  • Medewerkers voelen zich gesteund bij het uitvoeren van hun werkzaamheden. Dit is van groot belang wanneer je dit type werkzaamheden verricht.

Wat Centramed van Agressiebeheer vindt

"De medewerkers van Agressiebeheer weten als geen ander hoe ze praktijk in theorie moeten omzetten om vervolgens deze theorie weer in praktijk te kunnen brengen. De trainingsscenario’s zijn realistisch en doordat medewerkers zelf praktijkvoorbeelden aandragen is het geleerde ook direct toepasbaar. De training is eigenlijk onmisbaar voor iedere medewerker die rechtstreeks in contact staat met een klant of een belanghebbende."

Auke v.d. Wal
Manager HR

Meer weten?

Ik vertel je graag alles over deze case en de samenwerking met Centramed.
Michael van Mourik

Michael van Mourik
Algemeen directeur

mvanmourik@agressiebeheer.nl
013 – 203 24 88
finger-2956974 Centramed - Agressiebeheer

Een maatwerk antwoord op iedere vraag

Waar kunnen we je mee helpen?

Je kunt bij ons terecht met al je vragen over de aanpak van agressie in jouw organisatie. Vul onderstaand contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Met welke naam mogen we jou aanspreken?
We vragen om je e-mailadres, zodat we je kunnen bereiken om je vraag beantwoorden.
Vul een juist telefoonnummer in
Vanwege de wet AVG moeten we je expliciet vragen om akkoord te gaan met onze privacyverklaring.