
Centramed is een onderlinge waarborgmaatschappij en deskundig in medische aansprakelijkheid. Centramed werkt zonder winstoogmerk en met hart voor de betrokken zorgverleners én patiënten.
Hoe is Centramed met Agressiebeheer in contact gekomen?
Ik heb Michael en Coen leren kennen bij een eerdere werkgever. Zij werkten toen nog niet voor zichzelf maar deden al wel wat ze nu ook doen; met kennis van zaken en ervaring uit de praktijk mensen trainen in het omgaan met grensoverschrijdend gedrag. Toen we bij Centramed dit onderwerp op de agenda hadden staan was er eigenlijk maar één partij die ik daarvoor in gedachten had.
Hoe verliep het proces van offerte uitbrengen en de periode daarna?
Nadat ik Michael had benaderd met de vraag of hij samen met zijn mensen onze medewerkers van de afdeling schade wilde komen trainen was vrij snel de eerste afspraak gemaakt. Michael en Coen zijn kennis komen maken en hebben op basis van onze vraagstelling een voorstel opgesteld dat bestond uit begeleiding bij het opstellen van een agressieprotocol, het trainen van de medewerkers en van het MT. Deze drietraps raket is erg belangrijk om te zorgen dat waar je de mensen voor traint ook vast is gelegd in beleid met afspraken en procedures en interne commitment. Medewerkers moeten zich gesteund voelen in het feit dat ze hun grenzen kunnen aangeven en dat er wordt gehandeld naar de afspraken die worden gemaakt.
Welke diensten heeft Agressiebeheer voor jullie verzorgd?
Agressiebeheer heeft ons begeleid bij het opstellen van het agressieprotocol met bijbehorende procedures, heeft trainingen verzorgd voor het omgaan met grensoverschrijdend gedrag, het omgaan met verwarde personen en ook de opvang en opvolging van incidenten voor leidinggevenden.