Bazalt Wonen is een woningcorporatie met ruim 6000 huurwoningen in de gemeenten Altena en Zaltbommel. Zij zetten zich elke dag in voor een betaalbaar thuis voor mensen met lagere en middeninkomens.
Aan Astrid Bouman (HR-Adviseur) en Tatjana Veenstra (Teamleider Wonen) vroegen wij hoe zij de samenwerking met Agressiebeheer ervaren. Lees hier hun reactie.
Waarom hebben jullie contact gezocht met Agressiebeheer?
We waren op zoek naar een deskundige training voor onze collega’s met klantcontacten. We wilden hen trainen in het omgaan met fysieke en verbale agressie, omdat we merkten dat ze dit in het werk steeds vaker tegenkwamen.
Hoe is de kennismaking en voorbereiding van de trainingen verlopen?
De kennismaking was met HR en een van de Woonconsulenten en Coen. Het was een super prettig gesprek. De aanpak en toelichting was erg doordacht en doorleefd. Coen snapt waar onze collega’s tegen aanlopen vanuit zijn ervaring in de praktijk. Het is geen training die enkel gebaseerd op is op de theorie, maar juist ook op eigen ervaringen uit de praktijk. Dat is erg waardevol en prettig.
Welke trainingen zijn bij jullie verzorgd en hoe zijn die ontvangen door jullie medewerkers?
Agressietraining voor alle medewerkers met klantconsulent (2022)
Agressietraining voor nieuwe medewerkers (najaar 2023)
Agressietraining herhaling voor medewerkers (jaarlijks een dagdeel) (najaar 2023)
Van medewerkers horen wij dat de trainingen erg herkenbaar zijn en dat de praktijk echt aan de orde komt. Het is waardevol om daar met elkaar en met een deskundige over te sparren en er concreet mee te oefenen.