Opvolgen van agressie incidenten

 Opvolgen van agressie incidenten
 Opvolgen van agressie incidenten

Als organisatie zorg je natuurlijk voor een goede opvolging na een agressie incident. Daarmee neem je de gevoelens van medewerkers serieus, laat je richting daders zien dat grensoverschrijdend gedrag niet wordt geaccepteerd en kun je ‘lessons learned’ trekken naar toekomstige situaties. Maar hoe je dat allemaal op een professionele manier?

  • Incompany maatwerktraining
  • Managers, teamleiders, HR-medewerkers
  • 1 of 2 dagdelen
  • Op locatie van opdrachtgever
Type:
incompany maatwerk
Duur:
1 of 2 dagdelen
Investering:
op aanvraag
Locatie:
bij opdrachtgever

In deze training leer je welke acties een rol spelen na een incident en hoe je deze professioneel uitvoert. Zoals de opvang & nazorg van medewerkers, eventueel te nemen veiligheidsmaatregelen in de organisatie, het voeren van orde- & herstelgesprekken met daders en de uiteindelijke evaluatie van een incident met betrokken medewerkers

Dagdeel 1:
Opvolging na incidenten: Welke acties spelen een rol en waarom?
Opvang & Nazorg: Wat is mijn rol, functie en doel in dit proces?
Opvang & Nazorg: Verwerkingsstijlen/-strategieën, waar ben ik alert op?
Opvang & Nazorg: Hoe voer je professioneel opvang- & nazorggesprekken?

Dagdeel 2:
Veiligheidsmaatregelen: Welke maatregelen neem je intern na een incident?
Ordegesprekken met daders: Welke maatregelen neem je na een incident?
Herstelgesprekken met daders: Welke afspraken maak je voor de toekomt?
Evaluatie: Hoe creëer je ‘lessons learned’ en zorg je voor borging hiervan?

Deze training is voor professionals die in hun organisatie betrokken zijn bij de opvolging van agressie incidenten waaronder de opvang & nazorg van medewerkers en de reactie (namens de organisatie) richting een dader.

Wij gaan er bij deze training vanuit dat deelnemers op de hoogte zijn van het agressieprotocol van de eigen organisatie.

We hanteren een groepsgrootte van max. 10 deelnemers zodat we iedereen voldoende individuele aandacht kunnen geven.

Deze training is (zoals al onze trainingen) actief van opzet en bestaat uit een mix van onderwijsleergesprekken, individuele- en subgroepopdrachten en voorbeeldsituaties door een professionele trainingsacteur. Daarnaast werken we met (fictieve) casusbesprekingen waarin deelnemers gezamenlijk nadenken over de acties die noodzakelijk zijn na een incident. Meer gericht op de praktijk kan bijna niet!

Deze training is altijd gebaseerd op maatwerk. Dat betekent dat wij onze voorbeelden en casuïstiek afstemmen per trainingsgroep en zelfs op de individuele deelnemer. Wij richten ons altijd op situaties die reëel gezien kunnen voorkomen (of zich hebben voorgedaan) binnen jouw organisatie.

Voorafgaand aan de training ontvangen alle deelnemers een uitnodiging met praktische en inhoudelijke informatie over de training en is het mogelijk om vooraf contact op te nemen met onze trainer (indien gewenst).

Nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Neem gerust contact op om je wensen te bespreken.

Deelnemers leren:

  • Organisatienorm: Wat is grensoverschrijdend gedrag in onze organisatie?
  • Opvang en nazorg: Veel voorkomende verwerkingsstijlen na een incident
  • Opvang en nazorg: het voeren van professionele opvang- en nazorggesprekken
  • Maatregelen: Bepalen welke veiligheidsmaatregelen na een incident genomen moeten worden
  • Aanspreken dader: Orde- en herstelgesprekken met daders voeren
  • Evalueren: leren van incidenten om die in de toekomst te voorkomen

Meer weten over deze training?

Neem contact met ons op:
013-203 24 88

Zo doen we dat

Onze werkwijze

Voordat we met de training starten stellen wij ons op de hoogte van het agressieprotocol van jouw organisatie. Dat kan in een persoonlijk gesprek waarin we graag horen hoe jullie aanpak van agressie momenteel verloopt, welke wensen/behoeften er zijn voor de training en wie de training gaat volgen. Op basis van deze informatie ontwikkelen wij de training op maat en per doelgroep!

Nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Neem gerust contact op om je wensen te bespreken.

Referenties

Cursisten over deze training

Wij kunnen je wel proberen te overtuigen hoe impactvol onze trainingen zijn, maar wie kan dat nou beter vertellen dan een deelnemer zelf? Hierbij een greep uit de reacties die we na afloop van deze training van deelnemers ontvingen.

Vraag advies op maat
  • logo_thuis.jpeg
  • logo_trivire.png
  • antares.png
  • logo_mooiland.png
  • logo-KW.jpg
  • bazaltwonen_logo.jpg-960x520-a1a61.jpg
  • klantcase-gemeenteweert.jpg
  • logo_ons_huis_apeldoorn.png
  • klantcase-woonpartners.jpg
  • Logo-gemeente-Goes-RGB.jpg
  • Logo-wooninc.png
  • Logo_Wonen_Limburg.jpg
  • klantcase-centramed.jpg
  • logo_dela.png
  • ARAG_Logo_2016.png
  • Woonmeij_logo-m.png
  • gemivasvggroep1.jpg
  • era-contour-logo.jpg
  • WoCom_zonder_payoff_CMYK.jpg
  • logo_thuisvester.jpg
  • Logo-gemeente-eindhoven.jpg
  • logo-voscapelle.png
  • Logo_QuaWonen.jpg
  • Logo_laurentius.png
  • logo_maas_international.png
finger-2956974  Opvolgen van agressie incidenten - Agressiebeheer

Een maatwerk antwoord op iedere vraag

Waar kunnen we je mee helpen?

Je kunt bij ons terecht met al je vragen over de aanpak van agressie in jouw organisatie. Vul onderstaand contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Met welke naam mogen we jou aanspreken?
We vragen om je e-mailadres, zodat we je kunnen bereiken om je vraag beantwoorden.
Vul een juist telefoonnummer in
Vanwege de wet AVG moeten we je expliciet vragen om akkoord te gaan met onze privacyverklaring.