Woonpartners is een woningcorporatie in Helmond met circa 7.400 woningen. Woonpartners zoekt voortdurend mogelijkheden om nog meer woonkwaliteit en woonplezier te bieden. Bij Woonpartners werken ruim 90 medewerkers.
Wat was voor jullie de reden om in contact te komen met Agressiebeheer?
Ik had via-via van Agressiebeheer gehoord. Over de deskundigheid en de prettige manier van trainen. Op het moment dat ik contact opnam, waren we nog bezig met het uitschrijven van een agressieprotocol en het leek me goed om deskundigen erbij te betrekken voordat het protocol werd vastgesteld. Bovendien wilden we werk maken van het regelmatig trainen van onze medewerkers op dit onderwerp.
Hoe verliep de kennismaking en het proces van het uitbrengen van de offerte?
De kennismaking verliep heel soepel. Coen kwam in Helmond langs om het protocol door te spreken en zijn visie te delen. De afspraak voor een offerte voor trainingen was snel gemaakt en de samenwerking werd gestart.
Welke diensten heeft Agressiebeheer voor jullie verzorgd?
In Coronatijd zijn we gestart met online trainingen van een dagdeel voor alle medewerkers die daar behoefte aan hadden. En hoewel het niet de voorkeur heeft om de trainingen online te geven, werd deze al heel goed gewaardeerd door onze medewerkers. Vanaf 2022 worden de trainingen in ons kantoor gegeven. Jaarlijks voor medewerkers die klantencontact hebben via de telefoon, balie of in de wijk. Agressiebeheer traint bovendien de leden van het interventieteam zodat ze weten hoe ze kunnen ingrijpen op het moment dat een collega in gesprek met een huurder of woningzoekende, zich onveilig voelt. De leden van het interventieteam, worden ook jaarlijks getraind. Ik hoorde laatst van een collega dat hij even met Agressiebeheer had gebeld over een specifieke situatie. Fijn dat dat ook kan.